نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آماتوریسم آماتوریسم به مثابه کنشی اخلاقی و سیاسی در موسیقی: نگاهی به تحلیل نشانه‌شناختی موسیقی در آثار رولان بارت [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 131-153]
  • آواز رمانتیک آماتوریسم به مثابه کنشی اخلاقی و سیاسی در موسیقی: نگاهی به تحلیل نشانه‌شناختی موسیقی در آثار رولان بارت [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 131-153]

ا

  • اجتماعی و ایدئولوژیک دروغ در سه‌گانه اصغر فرهادی (نشانه‌شناسی فیلم‌های «چهارشنبه سوری»، «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین») [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 59-89]
  • ارزش های نهفته بررسی دیوارنگاره های بوم پارچۀ ایران با تکیه بر بازخوانی ویژگی های هویتی آن در حوزۀ هنر نقاشی [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 39-78]
  • اضطرار دروغ در سه‌گانه اصغر فرهادی (نشانه‌شناسی فیلم‌های «چهارشنبه سوری»، «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین») [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 59-89]
  • امیرحسین مقصودلو موسیقی عامه‌پسند مستقل و فرهنگ غالب؛ سوژه اجتماعی در مضامین آثار امیرحسین مقصودلو (تتلو) در دهه‌ی ۹۰ [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 269-294]
  • ایدئولوژی حاکم موسیقی عامه‌پسند مستقل و فرهنگ غالب؛ سوژه اجتماعی در مضامین آثار امیرحسین مقصودلو (تتلو) در دهه‌ی ۹۰ [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 269-294]
  • ایران بررسی بازتاب هویت ملی در طراحی بسته‌بندی ایران با تأکید بر مؤلفۀ خط فارسی (مطالعه موردی: بسته‌بندی‌های برگزیدۀ محصولات مواد غذایی دوسالانۀ طراحی گرافیک ایران "سرو نقره‌ای") [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 179-207]

ب

  • بارت آماتوریسم به مثابه کنشی اخلاقی و سیاسی در موسیقی: نگاهی به تحلیل نشانه‌شناختی موسیقی در آثار رولان بارت [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 131-153]
  • بازار میدان قالی دستبافت بر اساس نظریه کُنش(پراتیک) پی یر بوردیو [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 9-38]
  • بازی نمایشی مقایسه اثربخشی روش‌های نمایش خلاق و بازی نمایشی بر نگرش اجتماعی و توانایی معنوی [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 159-178]
  • بافنده میدان قالی دستبافت بر اساس نظریه کُنش(پراتیک) پی یر بوردیو [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 9-38]
  • بحران مسئولیت اجتماعی هنرمند و کارکرد انتقادی هنر درمواجهه با بحران‌های طبیعی [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 79-105]
  • بدن مطیع نگاه خیره نظارت‌کننده و شکل‌دهی به بدن مطیع مدرنیزه شده در فیلم بلوچ 1351 [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 108-130]
  • بلوچ نگاه خیره نظارت‌کننده و شکل‌دهی به بدن مطیع مدرنیزه شده در فیلم بلوچ 1351 [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 108-130]

پ

  • پژوهش کیفی نقش پژوهش‌های کیفی در تحلیل هنرهای تجسمی با تأکید بر آثار نقاشان جهان اسلام (نمونه‌های موردی: حبیب‌الله صادقی، خالد تهمازی، آمینه احمد، عادل رستمف) [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 9-29]
  • پیانو آماتوریسم به مثابه کنشی اخلاقی و سیاسی در موسیقی: نگاهی به تحلیل نشانه‌شناختی موسیقی در آثار رولان بارت [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 131-153]
  • پیکر منسجم اجتماعی نگاه خیره نظارت‌کننده و شکل‌دهی به بدن مطیع مدرنیزه شده در فیلم بلوچ 1351 [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 108-130]
  • پی‌یر گیرو بازنمود نشانه‌های هویّت اسلامی در رمان الرَّجُل الّذی آمَنَ بر پایه نشانه‌شناسی اجتماعی پی‌یر گیرو [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 207-229]

ت

  • تتلو موسیقی عامه‌پسند مستقل و فرهنگ غالب؛ سوژه اجتماعی در مضامین آثار امیرحسین مقصودلو (تتلو) در دهه‌ی ۹۰ [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 269-294]
  • تتلیتی موسیقی عامه‌پسند مستقل و فرهنگ غالب؛ سوژه اجتماعی در مضامین آثار امیرحسین مقصودلو (تتلو) در دهه‌ی ۹۰ [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 269-294]
  • تخیل اجتماعی تخیل اجتماعی در شاهنامه: مطالعه‌ای روایت‌نگارانه در جهت تشکیل تخیلی جامعه‌شناختی از روایت‌های شاهنامه [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 231-262]
  • تصویر و هنرهای معاصر نقش پژوهش‌های کیفی در تحلیل هنرهای تجسمی با تأکید بر آثار نقاشان جهان اسلام (نمونه‌های موردی: حبیب‌الله صادقی، خالد تهمازی، آمینه احمد، عادل رستمف) [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 9-29]
  • تکنولوژی خود سمپتوم شناسیِ هرمنوتیک خود در مدرنیسم ادبی [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 119-138]
  • توانایی معنوی مقایسه اثربخشی روش‌های نمایش خلاق و بازی نمایشی بر نگرش اجتماعی و توانایی معنوی [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 159-178]

ج

  • جامعه شناسی میدان قالی دستبافت بر اساس نظریه کُنش(پراتیک) پی یر بوردیو [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 9-38]
  • جامعه شناسی هنر مسئولیت اجتماعی هنرمند و کارکرد انتقادی هنر درمواجهه با بحران‌های طبیعی [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 79-105]

خ

  • خرده‌سلبریتی از ستاره به سلبریتی؛ نقش رسانه‌های اجتماعی در تطور شهرت و هواداری تتلو [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 179-205]
  • خرده فرهنگ مصرف موسیقی رپ به مثابه خرده فرهنگ معارض (مورد مطالعه: دانش‌آموزان دبیرستانهای شهر همدان) [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 155-177]
  • خط فارسی بررسی بازتاب هویت ملی در طراحی بسته‌بندی ایران با تأکید بر مؤلفۀ خط فارسی (مطالعه موردی: بسته‌بندی‌های برگزیدۀ محصولات مواد غذایی دوسالانۀ طراحی گرافیک ایران "سرو نقره‌ای") [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 179-207]
  • خلاقیت مؤلفه های خلاقیت در صنایع خلاق: مطالعه موردی گروه کامکارها [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 296-323]

د

  • دانش آموزان مصرف موسیقی رپ به مثابه خرده فرهنگ معارض (مورد مطالعه: دانش‌آموزان دبیرستانهای شهر همدان) [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 155-177]
  • درالد وینگ سو خوانشِ پسااستعماری رمان‌های عربی با موضوع مهاجرت به غرب بر اساس الگوی رشدِ هویتِ نژادی-فرهنگیِ «درالد وینگ سو» و «دیوید سو» [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 244-268]
  • دروغ دروغ در سه‌گانه اصغر فرهادی (نشانه‌شناسی فیلم‌های «چهارشنبه سوری»، «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین») [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 59-89]
  • دیوارنگارۀ بوم پارچه بررسی دیوارنگاره های بوم پارچۀ ایران با تکیه بر بازخوانی ویژگی های هویتی آن در حوزۀ هنر نقاشی [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 39-78]
  • دیوید سو خوانشِ پسااستعماری رمان‌های عربی با موضوع مهاجرت به غرب بر اساس الگوی رشدِ هویتِ نژادی-فرهنگیِ «درالد وینگ سو» و «دیوید سو» [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 244-268]

ر

  • رسانه‌های اجتماعی از ستاره به سلبریتی؛ نقش رسانه‌های اجتماعی در تطور شهرت و هواداری تتلو [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 179-205]
  • رمان الرَّجُلُ الّذی آمَنَ بازنمود نشانه‌های هویّت اسلامی در رمان الرَّجُل الّذی آمَنَ بر پایه نشانه‌شناسی اجتماعی پی‌یر گیرو [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 207-229]
  • رمان عربی خوانشِ پسااستعماری رمان‌های عربی با موضوع مهاجرت به غرب بر اساس الگوی رشدِ هویتِ نژادی-فرهنگیِ «درالد وینگ سو» و «دیوید سو» [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 244-268]
  • رمزگان فنی دروغ در سه‌گانه اصغر فرهادی (نشانه‌شناسی فیلم‌های «چهارشنبه سوری»، «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین») [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 59-89]
  • رهایی مصرف موسیقی رپ به مثابه خرده فرهنگ معارض (مورد مطالعه: دانش‌آموزان دبیرستانهای شهر همدان) [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 155-177]
  • روایت تاریخی ایران تخیل اجتماعی در شاهنامه: مطالعه‌ای روایت‌نگارانه در جهت تشکیل تخیلی جامعه‌شناختی از روایت‌های شاهنامه [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 231-262]
  • روایت‌نگاری و جستار نظری تخیل اجتماعی در شاهنامه: مطالعه‌ای روایت‌نگارانه در جهت تشکیل تخیلی جامعه‌شناختی از روایت‌های شاهنامه [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 231-262]
  • رویکرد بازتاب بررسی بازتاب هویت ملی در طراحی بسته‌بندی ایران با تأکید بر مؤلفۀ خط فارسی (مطالعه موردی: بسته‌بندی‌های برگزیدۀ محصولات مواد غذایی دوسالانۀ طراحی گرافیک ایران "سرو نقره‌ای") [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 179-207]

ز

  • زنان جایگاه اجتماعی زنان نوازنده در نگاره‌های ایران و هند مطالعه موردی: عصر صفوی و گورکانی [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 31-57]

س

  • ستاره از ستاره به سلبریتی؛ نقش رسانه‌های اجتماعی در تطور شهرت و هواداری تتلو [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 179-205]
  • سرو نقره ای بررسی بازتاب هویت ملی در طراحی بسته‌بندی ایران با تأکید بر مؤلفۀ خط فارسی (مطالعه موردی: بسته‌بندی‌های برگزیدۀ محصولات مواد غذایی دوسالانۀ طراحی گرافیک ایران "سرو نقره‌ای") [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 179-207]
  • سلبریتی از ستاره به سلبریتی؛ نقش رسانه‌های اجتماعی در تطور شهرت و هواداری تتلو [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 179-205]
  • سمپتوم شناسی سمپتوم شناسیِ هرمنوتیک خود در مدرنیسم ادبی [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 119-138]
  • سه‌گانه اصغر فرهادی دروغ در سه‌گانه اصغر فرهادی (نشانه‌شناسی فیلم‌های «چهارشنبه سوری»، «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین») [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 59-89]

ش

  • شاهنامه تخیل اجتماعی در شاهنامه: مطالعه‌ای روایت‌نگارانه در جهت تشکیل تخیلی جامعه‌شناختی از روایت‌های شاهنامه [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 231-262]
  • شوبرت آماتوریسم به مثابه کنشی اخلاقی و سیاسی در موسیقی: نگاهی به تحلیل نشانه‌شناختی موسیقی در آثار رولان بارت [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 131-153]
  • شومان آماتوریسم به مثابه کنشی اخلاقی و سیاسی در موسیقی: نگاهی به تحلیل نشانه‌شناختی موسیقی در آثار رولان بارت [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 131-153]

ص

  • صفوی جایگاه اجتماعی زنان نوازنده در نگاره‌های ایران و هند مطالعه موردی: عصر صفوی و گورکانی [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 31-57]
  • صنایع خلاق مؤلفه های خلاقیت در صنایع خلاق: مطالعه موردی گروه کامکارها [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 296-323]

ط

  • طراح میدان قالی دستبافت بر اساس نظریه کُنش(پراتیک) پی یر بوردیو [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 9-38]
  • طراحی بسته بندی بررسی بازتاب هویت ملی در طراحی بسته‌بندی ایران با تأکید بر مؤلفۀ خط فارسی (مطالعه موردی: بسته‌بندی‌های برگزیدۀ محصولات مواد غذایی دوسالانۀ طراحی گرافیک ایران "سرو نقره‌ای") [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 179-207]

ع

  • عکاسی ابداعی بررسی تغییر مفهوم عکاسی در ایران در گذار از گفتمان انقلابی به سازندگی بر اساس نظریه نهادگرایی گفتمانی [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 209-241]
  • عکاسی ایران بررسی تغییر مفهوم عکاسی در ایران در گذار از گفتمان انقلابی به سازندگی بر اساس نظریه نهادگرایی گفتمانی [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 209-241]
  • عکاسی مستند بررسی تغییر مفهوم عکاسی در ایران در گذار از گفتمان انقلابی به سازندگی بر اساس نظریه نهادگرایی گفتمانی [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 209-241]

ف

  • فرهنگ شهرت از ستاره به سلبریتی؛ نقش رسانه‌های اجتماعی در تطور شهرت و هواداری تتلو [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 179-205]
  • فرهنگ غالب موسیقی عامه‌پسند مستقل و فرهنگ غالب؛ سوژه اجتماعی در مضامین آثار امیرحسین مقصودلو (تتلو) در دهه‌ی ۹۰ [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 269-294]

ق

  • قالی میدان قالی دستبافت بر اساس نظریه کُنش(پراتیک) پی یر بوردیو [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 9-38]
  • قدرت انضباطی نگاه خیره نظارت‌کننده و شکل‌دهی به بدن مطیع مدرنیزه شده در فیلم بلوچ 1351 [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 108-130]

ک

  • کاظم چلیپا بررسی مؤلفه‌های هویتی در تصویر زنان در نقاشی انقلاب اسلامی ایران با تأکید بر آثار کاظم چلیپا [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 91-117]
  • کامکارها مؤلفه های خلاقیت در صنایع خلاق: مطالعه موردی گروه کامکارها [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 296-323]

گ

  • گروه های اقلیت خوانشِ پسااستعماری رمان‌های عربی با موضوع مهاجرت به غرب بر اساس الگوی رشدِ هویتِ نژادی-فرهنگیِ «درالد وینگ سو» و «دیوید سو» [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 244-268]
  • گفتمان سیاسی بررسی تغییر مفهوم عکاسی در ایران در گذار از گفتمان انقلابی به سازندگی بر اساس نظریه نهادگرایی گفتمانی [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 209-241]
  • گورکانی جایگاه اجتماعی زنان نوازنده در نگاره‌های ایران و هند مطالعه موردی: عصر صفوی و گورکانی [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 31-57]

م

  • مخاطب بررسی دیوارنگاره های بوم پارچۀ ایران با تکیه بر بازخوانی ویژگی های هویتی آن در حوزۀ هنر نقاشی [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 39-78]
  • مدرنیزه کردن نگاه خیره نظارت‌کننده و شکل‌دهی به بدن مطیع مدرنیزه شده در فیلم بلوچ 1351 [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 108-130]
  • مدرنیسم ادبی سمپتوم شناسیِ هرمنوتیک خود در مدرنیسم ادبی [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 119-138]
  • مصرف مصرف موسیقی رپ به مثابه خرده فرهنگ معارض (مورد مطالعه: دانش‌آموزان دبیرستانهای شهر همدان) [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 155-177]
  • مقاومت مصرف موسیقی رپ به مثابه خرده فرهنگ معارض (مورد مطالعه: دانش‌آموزان دبیرستانهای شهر همدان) [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 155-177]
  • مهاجرت خوانشِ پسااستعماری رمان‌های عربی با موضوع مهاجرت به غرب بر اساس الگوی رشدِ هویتِ نژادی-فرهنگیِ «درالد وینگ سو» و «دیوید سو» [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 244-268]
  • موسیقی جایگاه اجتماعی زنان نوازنده در نگاره‌های ایران و هند مطالعه موردی: عصر صفوی و گورکانی [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 31-57]
  • موسیقی مؤلفه های خلاقیت در صنایع خلاق: مطالعه موردی گروه کامکارها [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 296-323]
  • موسیقی ایرانی مؤلفه های خلاقیت در صنایع خلاق: مطالعه موردی گروه کامکارها [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 296-323]
  • موسیقی رپ مصرف موسیقی رپ به مثابه خرده فرهنگ معارض (مورد مطالعه: دانش‌آموزان دبیرستانهای شهر همدان) [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 155-177]
  • موسیقی عامه پسند موسیقی عامه‌پسند مستقل و فرهنگ غالب؛ سوژه اجتماعی در مضامین آثار امیرحسین مقصودلو (تتلو) در دهه‌ی ۹۰ [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 269-294]
  • موسیقی کردی مؤلفه های خلاقیت در صنایع خلاق: مطالعه موردی گروه کامکارها [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 296-323]
  • موقعیت اجتماعی هنرها تغییر موقعیت اجتماعی هنرها: از «هنرهای مردمی» به «هنرهای زیبا» مطالعه موردی تغییر موقعیت اجتماعی هنر چهل‌تکه‌دوزی [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 139-158]

ن

  • نئولیبرالیسم موسیقی عامه‌پسند مستقل و فرهنگ غالب؛ سوژه اجتماعی در مضامین آثار امیرحسین مقصودلو (تتلو) در دهه‌ی ۹۰ [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 269-294]
  • نابهنگام آماتوریسم به مثابه کنشی اخلاقی و سیاسی در موسیقی: نگاهی به تحلیل نشانه‌شناختی موسیقی در آثار رولان بارت [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 131-153]
  • نجیب کیلانی بازنمود نشانه‌های هویّت اسلامی در رمان الرَّجُل الّذی آمَنَ بر پایه نشانه‌شناسی اجتماعی پی‌یر گیرو [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 207-229]
  • نشانه‌شناسی دروغ در سه‌گانه اصغر فرهادی (نشانه‌شناسی فیلم‌های «چهارشنبه سوری»، «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین») [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 59-89]
  • نشانه‌شناسی اجتماعی بازنمود نشانه‌های هویّت اسلامی در رمان الرَّجُل الّذی آمَنَ بر پایه نشانه‌شناسی اجتماعی پی‌یر گیرو [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 207-229]
  • نشانه ـ معنا شناسی نقش پژوهش‌های کیفی در تحلیل هنرهای تجسمی با تأکید بر آثار نقاشان جهان اسلام (نمونه‌های موردی: حبیب‌الله صادقی، خالد تهمازی، آمینه احمد، عادل رستمف) [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 9-29]
  • نظریۀ پسااستعماری خوانشِ پسااستعماری رمان‌های عربی با موضوع مهاجرت به غرب بر اساس الگوی رشدِ هویتِ نژادی-فرهنگیِ «درالد وینگ سو» و «دیوید سو» [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 244-268]
  • نظریۀ عمل میدان قالی دستبافت بر اساس نظریه کُنش(پراتیک) پی یر بوردیو [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 9-38]
  • نقاشی نقش پژوهش‌های کیفی در تحلیل هنرهای تجسمی با تأکید بر آثار نقاشان جهان اسلام (نمونه‌های موردی: حبیب‌الله صادقی، خالد تهمازی، آمینه احمد، عادل رستمف) [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 9-29]
  • نقاشی انقلاب اسلامی بررسی مؤلفه‌های هویتی در تصویر زنان در نقاشی انقلاب اسلامی ایران با تأکید بر آثار کاظم چلیپا [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 91-117]
  • نقد اجتماعی مسئولیت اجتماعی هنرمند و کارکرد انتقادی هنر درمواجهه با بحران‌های طبیعی [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 79-105]
  • نگارگری جایگاه اجتماعی زنان نوازنده در نگاره‌های ایران و هند مطالعه موردی: عصر صفوی و گورکانی [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 31-57]
  • نگاه نظارت کننده نگاه خیره نظارت‌کننده و شکل‌دهی به بدن مطیع مدرنیزه شده در فیلم بلوچ 1351 [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 108-130]
  • نگرش اجتماعی مقایسه اثربخشی روش‌های نمایش خلاق و بازی نمایشی بر نگرش اجتماعی و توانایی معنوی [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 159-178]
  • نمایش خلاق مقایسه اثربخشی روش‌های نمایش خلاق و بازی نمایشی بر نگرش اجتماعی و توانایی معنوی [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 159-178]
  • نهادگرایی گفتمانی بررسی تغییر مفهوم عکاسی در ایران در گذار از گفتمان انقلابی به سازندگی بر اساس نظریه نهادگرایی گفتمانی [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 209-241]
  • نوازنده جایگاه اجتماعی زنان نوازنده در نگاره‌های ایران و هند مطالعه موردی: عصر صفوی و گورکانی [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 31-57]

ه

  • هرمنوتیک خود سمپتوم شناسیِ هرمنوتیک خود در مدرنیسم ادبی [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 119-138]
  • هنر میدان قالی دستبافت بر اساس نظریه کُنش(پراتیک) پی یر بوردیو [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 9-38]
  • هنر متعهد مسئولیت اجتماعی هنرمند و کارکرد انتقادی هنر درمواجهه با بحران‌های طبیعی [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 79-105]
  • هنرمند کنشگر مسئولیت اجتماعی هنرمند و کارکرد انتقادی هنر درمواجهه با بحران‌های طبیعی [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 79-105]
  • هنر نقاشی بررسی دیوارنگاره های بوم پارچۀ ایران با تکیه بر بازخوانی ویژگی های هویتی آن در حوزۀ هنر نقاشی [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 39-78]
  • هنرهای زنانه تغییر موقعیت اجتماعی هنرها: از «هنرهای مردمی» به «هنرهای زیبا» مطالعه موردی تغییر موقعیت اجتماعی هنر چهل‌تکه‌دوزی [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 139-158]
  • هنرهای زیبا تغییر موقعیت اجتماعی هنرها: از «هنرهای مردمی» به «هنرهای زیبا» مطالعه موردی تغییر موقعیت اجتماعی هنر چهل‌تکه‌دوزی [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 139-158]
  • هنرهای مردمی تغییر موقعیت اجتماعی هنرها: از «هنرهای مردمی» به «هنرهای زیبا» مطالعه موردی تغییر موقعیت اجتماعی هنر چهل‌تکه‌دوزی [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 139-158]
  • هویّت اسلامی بازنمود نشانه‌های هویّت اسلامی در رمان الرَّجُل الّذی آمَنَ بر پایه نشانه‌شناسی اجتماعی پی‌یر گیرو [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 207-229]
  • هویت ملی بررسی مؤلفه‌های هویتی در تصویر زنان در نقاشی انقلاب اسلامی ایران با تأکید بر آثار کاظم چلیپا [دوره 13، شماره 1، 1400، صفحه 91-117]
  • هویت ملی بررسی بازتاب هویت ملی در طراحی بسته‌بندی ایران با تأکید بر مؤلفۀ خط فارسی (مطالعه موردی: بسته‌بندی‌های برگزیدۀ محصولات مواد غذایی دوسالانۀ طراحی گرافیک ایران "سرو نقره‌ای") [دوره 13، شماره 2، 1400، صفحه 179-207]